Bara-Kajak-Eva-Edsjo-2023-webb-1800x1200-1

Upptäckare

Avdelningen Rovdjuren

Upptäckare 10–12 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Som upptäckarscout får du lära dig något nytt nästan varje dag, det är alltid roliga grejer men också sånt som är väldigt bra att kunna. Ni bestämmer själva vad ni vill göra, det kan vara allt från att lära er sjukvård till att bygga en egen flotte. Men i Scouterna lär vi oss inte hur man gör genom att läsa böcker om hur man bygger flottar, vi lär oss det genom att prova på riktigt istället.

Rovdjuren är Bankeryds scoutkårs upptäckarscouter för dig som går i årskurs 4 och 5. Vi träffas varje torsdag mellan 18.30 och 20.00. På våra träffar ägnar vi oss åt mer avancerad scouting såsom hugga, såga, elda, surra, tälja samtidigt som vi även leker och har samarbetsövningar. Man behöver inte kunna något i förväg för att vara med, vi lär oss tillsammans.

Hajk (dvs en övernattning i stuga eller utomhus) har vi 1-2 gånger per termin och målet är att så många som möjligt ska följa med på sommarläger. Vill du anmäla dig eller veta mer kontakta någon av ledarna nedan.

Ledare på avdelningen Upptäckare

Peter Isaksson