221102-SCOUTERNA-RBA-7-Foto-Dennis-Wernersson_LAGUPPLOST-1

Utmanare

Avdelningen Fiskmåsarna

Utmanare 15–18 år

Äventyr på riktigt! I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Att vara scout är att utmana. Dig själv, din omgivning och alla förutfattade meningar.

Tillsammans med kompisar får du uppleva utmanande friluftsliv och engagera dig i samhällsfrågor.

Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt. Du och dina kompisar har möjlighet att åka på en mängd olika läger och äventyr runt om i Sverige, Europa och världen. Det är som utmanarscout som många får möjlighet att åka på världsscoutjamboree.

Utmanare är man när man är 15-18 år och våra möten är varje onsdag 18.30-20.00 i scoutstugan.

Vi gillar att bygga, elda och laga mat ute och försöker varje termin att hinna med två hajker.

Vill du veta mer om oss och kanske hänga med oss ut så är du välkommen att höra av dig.

Ledare på avdelningen Utmanare

Peter Isaksson