Lions Club Bankeryd har tilldelat Peter Isaksson, ledare i Bankeryds scoutkår, sitt stipendium för ungdomsledare.

Styrelsemötet gästades av Bo stenholm från Lions Club Bankeryd som delade ut Lions ungdomsledarstipendium till Peter Isaksson, kårordförande och avdelningsledare i Bankeryds scoutkår.
Stipendiet delas ur för förtjänstfullt mångårigt arbete som ungdomsledare.

Nomineringen löd:

Peter har, förutom gedigna kunskaper på scoutområdet, alla personliga egenskaper som utmärker en god ungdomsledare. Han är förtroendeingivande, lugn och stabil, samt har ett fantastiskt sätt att bemöta både scouter, ledare och föräldrar, såväl i medgång som i motgång.
Peter har en lågmäld och inlyssnande ledarskapsstil och är en oerhört engagerad föreningsmänniska. Han leder, fördelar och deltar i alla aspekter av kårens verksamhet; allt från möten med sin avdelning, materielvård, finansieringsaktiviteter, styrelse- och planeringsmöten, till hajker och läger.
Peter är scout och ungdomsledare ut i fingerspetsarna, 100%, själ och  hjärta. Alltid redo.

Kårens styrelse vill bara instämma och säga: Grattis Peter!