drag24-logga[1]

DRAG -24

Nu har styrelsen i Bankeryds scoutkår tagit beslut på att vi ska delta i distriktets scoutläger DRAG -24 och kommer att hållas på Skuggebo lägergård som är distriktets egen lägerplats och ligger vid sjön Rusken mellan Vrigstad och Lammhult. Vi tror att det kommer bli ett toppenläger och hoppas att många av er vill hänga med.

Lägertiden är 29/6-5/7 och utmanare, äventyrare och upptäckare åker hela veckan. Spårare ansluter till lägret 2/7 och är med till lägret är slut 5/7.

Anmälan till lägret sker senast 10 mars i formuläret nedan.

Lägeravgiften är 1400 kronor för hel vecka och 1050 kronor för halv vecka och betalas även den senast 10 mars.
Avgiften betalas in på kårens Swish 123 658 3413 eller Bankgiro 5440-5261, märk inbetalningen med Läger + scoutens namn.

Om du som förälder vill hänga med går naturligtvis det också bra, alla är välkomna!

Om du/ni undrar något mer om lägret så finns mer information på: https://norrasmaland.scout.se/drag24 eller så kan ni fråga någon av oss ledare.

Den här gången blir det ingen lång resväg till lägret och därför kommer det inte bokas någon buss utan transporter till och från lägret löses med bilar så att alla kommer till och från lägret på ett bra sätt.

Mer information om resa, packning, tider mm kommer när vi vet vilka som anmält sig och vi har fått mer information om lägret.

Hoppas ni hänger med!